2014. február 21., péntek

Ki mondta, hogy a német nyelvu zene csak rossz lehet?


Ez egy kicsi màsmilyen poszt lesz mint a tobbi. Két olyan dologrol lesz szo amiket szeretek. Az egyik a német, mert igen szeretem a németet ( kulonben miért tartanék még ki mellette mikozben borzalmas jegyeim vannak és vannak olyan oràk ahol egy csomo mindent nem értek, fél napomba telik megcsinàlnom egy feladatot amit a tobbiek 2 ora alatt megcsinàlnak, és ezt tanulom az egyetemen) a màsik meg a zene.

A mai vilàgban a legtobb ember aki zenét hallgat, bàrmilyen mufaj legyen is az (kivéve a klasszikus zenét) angolul hallgatja. En is. Ezzel nincs is semmi gond, de gondoltam a mindannapi dalok kozé amiket angolul hallgatunk belevegyithetnénk egy-két màsmilyen nyelvu zenét.

Ezek tehàt német dalok, mindenféle stilusuakat igyekeztem osszeszedni. A legtobbet én is hallgatom, van amit nem, de màsnak lehet, hogy tetszik ezért beillesztem.

Aki ismer ezeken kivul jo német zenét, ossza meg velem meg a tobbiekkel akik olvassàk a blogom kommentbe!

#1 Tehàt az elso a Seeed nevu berlini zenekar dala. A Seeed egy reggae/dancehall egyuttes. Eloszor egy német fakt oràn hallottam oket, de nem ezt a dalt. Ezt a szàmot az ocsém mutatta nekem, azota szeretem és a refrént egyutt szoktuk énekelni. 1998-ban alakult a banda, azota 3 lemezuk jelent meg.

 Seeed

A refrén: Dickes B, home an der Spree,
Im Sommer tust du gut und im Winter tut's weh.
Mama Berlin - Backsteine und Benzin
- wir lieben deinen Duft, wenn wir um die Huser ziehn.


A Dal: http://www.youtube.com/watch?v=_mNJ2U_haMk

#2 A màsodik a Die Ärzte (azaz Orvosok). Veluk eloszor tavaly talàlkoztam a Szigeten, bàr akkor annyira nem tetszettek, egy szàmukat szivesen hallgatom. Ok egy punk zenekar, szintén Berlinbol.


  Die Ärzte


#3 Ez a kedvencem, az Auletta nevu zenekar egyik dala a Make Love Work cimu szàm. Bàr a cime angol, németul énekelnek.  Ok egy Indie-Rock zenekar, Mainzbol. Auletta egy olasz vàros,ahol a bandatagok nyaralni voltak, innen ered tehàt a nevuk.

Auletta

#4 A kovetkezo egy hires német énekesno. A német Punk "keresztanya". Nina Hagen. Nina Hagen Kelet-Berlinben szuletett 1955-ben. Extrém, egyéni, nagyon punk-rock ami màr a kulsején is meglàtszik!
Nina Hagen

A dal amit vàlasztottam talàn az egyik leghiresebb és legbefogadhatobb dala, az African Reggae: http://www.youtube.com/watch?v=2RiDVoqRgr8

#5 A kovetkezo zenekart nem szeretem, csak ezt az egy szàmot, és nem hagyhatom ki mert Németorszàgban elég sok ilyen stilusu zenekar van (metal, hard rock). Valoszinulegazért mert a német egy keményebb hangzàsu nyelv. A Rammsteinrol van tehàt szo, de ilyen stilusu még a Scorpions(de ok angolul énekelnek), Helloween, Gamma Ray stb.

Rammstein
#6 Ez egy olyan dal amit szintén szeretek és tobbet hallgatom mint a tobbit (kivéve az Aulettàt, azt hallgatom a legtobbet). A Fotos cimu zenekartol a Du Fehlst Mir cimu szàm. A Fotos egy Hamburgi Rock banda. 
Fotos


#7 Ez egy kicsit màs mint az eddigiek. De bun lenne nem beszélni a német/osztràk klasszikus zenérol (foleg ugy, hogy éneken tanultam egy csomot!) meg mert fantasztikus. Azért remélem az o neveiket mindenki hallotta màr, és hallott toluk szerzeményeket. Ha nem akkor most nem késo bepotolni. Tehàt most csak egy pàrat emlitek meg, Wolfgang Amadeus Mozart, akitol vàlasztottam a dalt ( ebbe nincs ének), Johann Sebastian Bach, Ludwig von Beethoven, Franz Schubert, Johannes Brahms, Robert Schumann...




A Dal ( Concerto), amitol tanulàshoz is ajànlok, Mozart- Concerto in D-minor, eloadja Maria Joao Pires ( ezt a concertot egy ismerosom rakta ki egyszer facebookra és azota gyakran hallgatom): http://www.youtube.com/watch?v=hiHKJeoXdNM

#8 Bàr angol szovegu ez a dal, azért megemlitem, hogy ilyen mufaj is legyen. A dal pedig Paul&Fritz Kalkbrennertol van. Paul és Fritz Kalkbrenner  techno zenészek és testvére, akik kulon jàtszanak, de ezt a szàmot egyutt csinàltàk. 

 Paul Kalkbrenner


#9 Ez egy humorista dala, akit Bodo Wartkének hivnak. Ezt a dalt màr jo régota ismerem, màr nem is emlékszem miota. A dal lényege, hogy ugyanazt a szoveget, tobb nyelven elénekli. Eredetileg a német nyelv kulonbozo dialektusaival énekelte el ugyanazt a szoveget, de most màr 85 nyelven meg lehet hallgatni. 
Bodo Wartke

A Dal, amit én raktam ossze nektek (a honlapjàn mindenki elkészitheti sajàt verziojàt), ebben a verzioban eloszor németul, utàna franciàul, angolul, magyarul, olaszul, torokul, ukrànul, oroszul és arabul énekli el ugyanazt: http://www.youtube.com/watch?v=NcsBJgGUmkM&feature=youtu.be

#10 Bàr még sokrol irhatnék, de ugy dontottem 10 elég lesz :). Egy nagyon hires dalt vàlasztottam igy a végére. Nenàtol a 99 Luftballonst.  Nena egy Hageni Pop énekesno. 
Nena

Ez a szàm a Hideghàboru ellen tiltakozo dal. http://www.youtube.com/watch?v=LsU8fRvTeCI

 Jo zenehallgatàst! 

Kiss, kiss, bang, bang!!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése