2014. szeptember 16., kedd

Elrepult az elso év


Hihetetlen, hogy màr 1 éve kint lakom. Megprobàlom osszefoglalni mindazt ami tortént, ami a fejemben van. Hol is kezdjem?

Nagyon sok mindent tanultam. Leginkàbb azt hiszem megtanultam megismerni és elfogadni sajàt magamat, és ha màsért nem is màr ezért megérte kikoltozni.
Az egyetem egy teljesen màs vilàg mint a gimi, bàr itt is oràkra jàr az ember, vannak tanàrai és az egész egy iskolàra hasonlit, senkit nem érdekel, hogy a diàk, hogy teljesit. Ez mind neked fontos, teljes onàllosàgra van szuksége az embernek ha egyetemista. Nem elég elintézni az osszes adminisztràcios munkàt, lejegyzetelni az anyagot oràn, àtnézni. Kutatni kell, érdeklodni, tanulni, valahogy kitunni. Meg persze jo sok szorgalom (talàn egy kis ész sem àrt). Aztàn ha ez mind megvan akkor valoszinuleg megvan az elso egyetemi év.
Nekem nincs meg az elso évem, bàr attol még egyàltalàn nem élem ezt meg csalodàsként vagy kudarcként. Dupla szakot végezni nem a legegyszerubb dolog, vagy neked kell lenned a vilàg legkitartobb és legszorgalmasabb emberének ( aki nem én vagyok) vagy pedig ha példàul két nyelvet tanul az ember akkor az egyiket màr màr anyanyelvi szinten kell ismerni. Ezért ùgy dontottem, hogy szakot cserélek, pontosabban leadom az egyik szakomat. Ugy dontottem, hogy bàrmennyire is szeretem a németet, ezt a nyelvet fogom leadni. Az én nyelvi szinte nem volt elegendo az itteni elvàràsokhoz valamint a tananyag és az egész tanitàsi modszer ahogy azt germanisztikàn csinàltàk nem tetszett. Nem szeretem ha teljesen butànak néz valaki aki még ràadàsul a pozicioja vagy jegyei miatt felsobbrendunek érzi magàt nàlam. Persze a fo ok, hogy a szintem nem volt megfelelo és az anyag sem tetszett nem akartam ott szenvedni. Szoval az idei tanévtol angol szakos hallagto vagyok tovàbbra is a Sorbonne-on és ennek nagyon orulok!

Az idei tanévtol az ocsém is kint tanul Franciaorszàgban, o még "csak" gimnazista. Ezzel sok vàltozàs tortént, àtkoltoztem a kanapéra, itt van mindennap apukàm és persze itt az EDE! Nagyon jo, hogy itt van, o az én kis nagyranott ocsém :) !

A tanév szeptember 22én kezdodik és igazàbol a reggeli 6 oràs kellést leszàmitva màr egészen vàrom Lesznek uj tantàrgyaim ami izgi mert a tobbibol ugyanazt fogjuk tanulni mint tavaly. De szurkoljatok, hogy ez az év sikeres legyen, remélhetoleg jo eredményekkel!

Pàrizs amugy nem vàltozott ugyanolyan rettenetes és csodàlatos mint volt. En hétfoig élvezem az édes semmitevést valamit a szokàsos adminisztràcios herce-hurcàt!

Puszi, olelés!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése